Myynti- ja Toimitusehdot

Vinpak Oy myynti- ja toimitusehdot alkaen 1.1.2018

Näitä ehtoja sovelletaan, ellei ole sovittu toisin asiakkaan ja myyjän välillä.
Ehdot ovat voimassa toistaiseksi. Kaikki ilmoitetut hinnat ja lisämaksut sisältävät arvonlisäveron.

Laskutuslisä ja toimituskulut

Kaikkiin asiakkaan tekemiin tilauksiin lisätään toimituskulut ja tilaukset joiden nettoarvo on alle 500 € lisätään pienlaskutuslisä 6 €.

Hinnat

Hinnastomme hinnat ovat arvonlisäverollisia hintoja. Hinnat ovat voimassa toistaiseksi. Kaikki oikeudet hintojen ja lisämaksujen muutoksiin pidätetään.

Maksuehdot

Maksutapana kaupassamme Checkout: (Laskutussopimusasiakkaille myös laskutuksemme). Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Palvelu on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu ja Checkout Finland Oy on OPn omistuksessa. Laskutussopimuksen tehdeiden yritysasiakkaiden on mahdollisuus valita suora lasku.

Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeet, eli voit maksaa Nordean, Osuuspankin, Säästöpankin, POP-pankin, Danske Bankin, Handelsbankenin, S-pankin, Ålandsbankenin ja LähiTapiola pankin maksupainikkeilla. Maksun saajana tiliotteella näkyy Checkout Finland Oy. Välitämme maksusi verkkokauppiaalle.

Maksut luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut..

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

Collector Lasku ja Osamaksu

Tarjoamme mahdollisuuden maksaa laskulla tai osamaksulla yhteistyössä Collector Credit AB:n kanssa.

Kun asiakas valitsee maksutavaksi lasku- ja osamaksuvaihtoehdon, niin hän saa automaattisesti korotonta maksuaikaa seuraavan kuukauden viimeiseen päivään asti. Asiakas voi maksaa koko summan kerralla tai jakaa maksun pienempiin eriin. Laskut erääntyvät joka kuukauden viimeinen päivä, minkä johdosta asiakkaalla voi olla jopa 60 päivää aikaa maksaa laskunsa. Laskuun lisätään 2,95 euron laskutusmaksu.

Laskulla tai osamaksulla on mahdollista maksaa tuotteita 2000 eurolla ja takaisinmaksuaika on 48 kk. Nimellinen vuosikorko on 19,2 %.

Laskun saadessaan asiakas voi valita osamaksun maksamalla kuukauden vähimmäissumman, joka ilmenee hänen laskustaan. Laskulla tai osamaksulla maksavan asiakkaan tulee olla vähintään 20-vuotias ja teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä korkoa 1,60 % kuukaudessa viivästyneeltä ajalta.

Valittuasi maksutavan kauppiaan tarjoamista vaihtoehdoista, maksutapahtuma siirtyy maksutavan järjestelmään. Hyväksyttyäsi maksun ja palattuasi verkkokauppaan, maksu kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle. Maksu suoritetaan Checkout Finland Oy:n hallinnoimalle tilille, josta se siirretään kauppiaalle. Turvallista, helppoa ja nopeaa!

Toimituskulut:

Toimituslisä peritään joko Matkahuollon lähetyksen paketin kokoon perustuvan laskutuksen mukaisesti. Kun olet asettanut osoitteen, laskee kassa automaattisesti toimituskulut, jotka sisätävät käsittelykulun.

Postin pakettipalvelut

Toimitusmaksu kiinteästi vastaanottajalla Vinpak Oy:n järjestämällä kuljetusyhtiöllä. Tilauksen voi myös noutaa Lappeenrannan varastoltamme, jolloin toimituskuluja ei peritä.

Kuljetusvaurioiden korvaus:

Vastaanottaja on velvollinen tarkastamaan toimituksen sisällön ja kunnon vastaanoton yhteydessä. Mahdolliset puutteet ja rikkoontumiset on merkittävä vastaanottokuittauksen yhteydessä rahtikirjaan. Toimitus katsotaan hyväksytyksi kun rahtikirja on allekirjoitettu ilman puute- tai vauriomerkintöjä.

Tavaran palautuksia koskevat säännöt

Toimitetut tuotteet on vastaanotettaessa tarkastettava ja ilmoitus virheestä on tehtävä Vinpakin asiakaspalveluun viimeistään 7 päivän kuluessa. Virheilmoitus voidaan on hyväksyttävissä senkin jälkeen, mikäli tuotteessa havaitaan sellainen valmistusvirhe, joka ei ollut heti todettavissa.

Mikäli toimitus ei ole ollut tilauksen mukainen tai jos tuote on ollut viallinen, tuotteiden palautus tapahtuu veloituksetta.

Tuotteiden ja tuotepakkausten täytyy olla myyntikunnossa ja ne on palautettava aina täysinä myyntierinä.

Mikäli palautus tapahtuu muista kuin yllämainituista syistä, veloitetaan siitä kulloinkin voimassaoleva toimitusmaksu palautuksen käsittely- ja hyvityskuluina.

Muut palautukset voi toimittaa asiakkaan valitsemalla toimitustavalla. Palautuksen rahtikustannukset menevät tällöin asiakkaan lukuun.

Palautuksesta on sovittava etukäteen Vinpakin asiakaspalvelun kanssa. Palautuslähetykseen on liitettävä kirjallinen lähetysilmoitus selvityksineen palautuksen syystä. Lähetysilmoituslomakkeen saa Vinpakin asiakaspalvelusta joko sähköpostilla tai faksilla.

Erillisillä tilaustuotteilla ei ole palautusoikeutta. Nämä tuotteet ovat asiakkaalle suoraan valmistajalta tilattuja tuotteita.

Omistuksen pidätys

Tuotteet ovat toimittajan omaisuutena siihen asti, kunnes niiden kauppahinta on kokonaan maksettu.

Toimituksen estyminen asiakkaan toimesta

Mikäli toimitusta ei ole pystytty toimittamaan asiakkaalle sovittuna aikana, eikä Vinpak ole saanut asiakkaalta esteestä tietoa viimeistään vuorokautta ennen sovittua toimitusta, peritään asiakkaalta toimituksen estymisestä aiheutuneet lisäkulut.